Evrensel'den Doğa Baskan'ın haberinde, taban maaş güvencesi, özlük haklarının iyileştirilmesi ve mülakat sisteminin yarattığı adaletsizliklerin son bulması talebiyle Ankara’da başlattıkları nöbet eylemini sürdüren Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyesi öğretmenler, maruz kaldıkları yoğun polis şiddeti ve gözaltılara rağmen taleplerinden geri adım atmadıkları yer alıyor.
"Haklarımızı Alana Kadar Buradayız"
Nöbet eyleminin 9’uncu gününde de baskıların devam ettiğini belirten eğitimciler, sadece haklarını aradıklarını vurgulayarak, kendilerine yönelik gazlı ve tekmeli müdahalelerin yetkililer tarafından görmezden gelinmesine tepki gösterdi.
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Üniversiteler Komisyonu MYK Üyesi Nur Tuğçe Biga, yürütülen mücadelenin yalnızca öğretmenleri değil, tüm işçi sınıfını ve eğitim hakkını ilgilendirdiğini ifade etti. Biga, siyasilerin ve ilgili komisyonların süreci görmezden geldiğini belirterek, "AKP ve MHP buradaki mücadelemizi görmezden geliyor. Polis şiddeti ile bastırmaya çalışıyorlar. Patronların çıkarları uğruna bizi susturmaya çalışıyorlar" dedi.
Bakanlığın Tutumuna Tepki
Sendika MYK Üyesi Rabia Atbaş ise Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in geçmişteki "KPSS'ye girmeyen öğretmen benim öğretmenim değildir" açıklamalarını hatırlatarak, Bakanlık düzeyinde taleplerinin yok sayıldığını vurguladı.
Atbaş, yaşanan şiddetin boyutlarını şu ifadelerle özetledi:
"Açlık grevinde fenalaşan meslektaşımı ambulansa kendi ellerimle teslim ettim, ancak hastane çıkışında usulsüz bir şekilde gözaltına alındı. Taban maaş hakkımız verilene ve 1.611 mülakat mağduru öğretmenin ataması yapılana kadar mücadelemiz sürecek."
"Sesimizi Şiddetle Bastıramazlar"
Eyleme katılan öğretmen Arda Soydan ise yaşananların patron-devlet iş birliğinin bir sonucu olduğunu savundu. Soydan, "Emekçilerin sesini kısmaya çalışıyorlar. Hayatımız boyunca bu düzenin bir çarkı olarak kalmamız için bize yönelik polis şiddeti uygulanıyor" diyerek kararlılıklarını dile getirdi.
Öğretmenler, tüm engellemelere ve şiddete rağmen "Haklarımızı istiyoruz" diyerek eylemlerine devam edeceklerini belirtiyor.