Duruşma sonrası açıklamalarda bulunan DİSK Enerji-Sen Genel Başkanı Süleyman Keskin, işçilerin anayasal haklarını kullanarak sendikaya üye olduklarını ve yasalarda öngörülen sendikal çoğunluk şartlarını fazlasıyla sağladıklarını belirtti. Buna rağmen Aksa yönetimi ile toplu iş sözleşmesi masasının kurulamadığını ifade eden Keskin, süreç içerisinde 13 işçinin haksız yere işten çıkarıldığını vurguladı.
Şirketin yasal süreçlerin yavaş ilerlemesinden faydalanarak işçileri yıldırmaya çalıştığını öne süren Keskin, yargı, savcılık ve Çalışma Bakanlığı’na eleştirilerde bulundu. İşçi hakları konusunda yasaların uygulanmadığını belirten Keskin, adaletin yalnızca işçiler tepki gösterdiğinde hatırlandığını dile getirdi.
Adliyeye aileleriyle birlikte yürüyüşle gelen işçiler, mahkemeyi takip edemediklerini, koridorda beklemelerine dahi izin verilmediğini belirtti.
Sendika yönetimi ve işçiler, toplu iş sözleşmesi masası kurulana ve işten çıkarılan tüm çalışanlar görevlerine iade edilene kadar mücadelelerini sürdüreceklerini, BursaGaz önündeki bekleyişlerine kararlılıkla devam edeceklerini açıkladı.